Túra a sörök világában

Sörtúra

A Soproni reklám marketing szempontból

2009. február 18.

 Tegnap megírásra került Rastafári abszolút szubjektív (üdvözlendő, vesszen az objektivizmus, a blog nem arra való) cikke a Soproneser új reklámjáról, végre rávette magát, hogy írjon.Én most egy kicsit marketing részről szeretnéka a kampány mögé sztorit rakni.

Először is le kell szögezni, hogy szeretjük a Soponit, az esetek nagy többségében, ha nem épp az új sör kipróbálós kedv tör ránk azt fogyasztjuk (a Kőbányainak nem kell féltékenynek lennie, én hozom a kvótát!).

Szóval az a helyzet, hogy a Soproni szintet lépett. Átlagos sörből kőkemény munka, és marketing árán kezdi fellőni magát prémium kategóriába, megcélozva a Dreher pozícióját a piacon. A Borsodit fogyás alapján már idén januárban meg kellett volna előznie (asszem a válság kicsit lelassította), és az piackutatások alapján az emberek rég magasabban kezelik. 

Eltűnt az "Ászok" a névből (mindenki az aranyra, meg a kinizsire asszociál, ami nem túl jó Omen), kihozták az 1896-ot (Ladiknak üzenem, hogy írhatna egy interjút azzal az élelmiszer mérnökkel, aki kifejlesztette, ugyanis ismeri), a Démont - mind minőségi sör. Van egy jó kis fesztiváljuk (vagy csak Volt?muhaha). Egyre igényesebb reklámokkal jöttek elő. Ügye emlékezünk még a sörbarátok sitcom-ra?Helyes kis sorozat volt. Na az volt az utolsó, ami nem a prémium terméket szimbolizálta (ugye emlékszünk a Kelemen Annára is...).

Most végre elvek vannak. A Soproni magyar sör, egy olyan városból, ami válaszottan magyar, a sógor csábította, de ő nem kért a jó autópályából, inkább beleharapott a kolbászba, rakott egy kis Erős Pistát a gulyásba (mondjuk ez nem annyira korhű kép), és azt mondta: így szeretem Magyarországot!

A reklám remekül teremt identitást, pozitív üzenetet sugároz, ami remekül kirí a híradó hírei után. felsorolja az össze hungarikumot (mégis európai képet ad az első 2-3 képpel az ostoros alföldi betyárokkal- mármint, h "tagadja" őket), amire mind büszkék vagyunk. Először azt hittem elkezdődött valamelyik párt kampánya, és igyekszik optimista lenni...

Jellemző, hogy egy ízig-vérig nőnek megmutatva annyit mondott "Gááz, ez csak egy sör!"

Innen igazolódik, hogy a célcsoport jól kiválasztott, és nekik nagyon is tetszhet a reklám, tipikus maszkulin szimbólumokat vettek bele a kisfilmbe (elég csak a legszebb nőket emlegetni).

Még gyorsan a kivitelezésről. A srác abszolult hiteles, nem tudom, hgy utószinkronizált-e de a hangja is kellően mély, de barátságos. A képek nagyon jók, jó maga a képernyőmegosztás is, az egész igényesen lett kivitelezve.

Szoval röviden enniyt a reklámról. Nem lehettem túl objektív (hisz ez egy blog), mert szeretem Sopronesert, és mert azonnal kirázott a hideg amikor megnéztem a reklámot. Nekem tetszett...

A bejegyzés trackback címe:

https://sortura.blog.hu/api/trackback/id/tr15948209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

strtwrkt 2014.12.12. 14:49:38

Picinyke észrevtelek!Jól esett,hogy Köbányát,és Vérét,a VILÁGOS-t is említed,mint párhuzamot.Viszont,ha már eláztattad a jelmezed Vele(látsd fennen(,örülj neki,mert eme kombináció +akadályozza a Best of Hepatitis,skarlát,ebola,malária bejutását a cucc alá,valamint mások számára is jelzés értékkel szolgál,pl.tömött elővárosi,a nemzeti hovatartozás terén.
A "magyar csajok"kapcsán:nem láttál még békebeli bulgár sztyuárdeszt,sőt,még viszonyt sem kezdtél Velük,imígyen ezen kijelentés,tapasztalatok híjján,erős.Éljenek a Szegycsontig Szőrös Nők!(kersd a bolgár légikisérők):-):-):-)
A többieknek:az angol cikkek szerzője nem hozott nekem WORTHINGTON-t!Pózer!:-):-):-)