Túra a sörök világában

Sörtúra

Kiosztották a sörös díjakat 2015-re!

2015. november 15.

am9_4056_resize.jpg

A Főzdefeszt és a Sörszövetség közösen tartott egy díjátadó gálát a Bestiában, ahol díjazták a 2015-ös év sörös felhozatalát kiegészítve egy médiadíjjal.

A Főzdefeszt már kinőtte azt a családias rendezvény jelleget, ami az első pár évben volt és ezért sokan kárognak is (köztük én is), de pontosan ezért lehetett most egy olyan eseményt csinálni, ahol méltó körülmények között tudták átadni a díjakat és bájcsevegni az érintettekkel, illetve közreműködni a Magyar Sörgyártók Szövetségével. Mivel a Sörszövetség 1 nappal korábban jelentette be, hogy a kisüzemi sörfőzdéknek is megadja a lehetőséget, hogy tagok lehessenek, így már érthető volt az együttműködés is.12185159_1503546956609174_652096054852734228_o.jpg

Kb olyan volt, mintha mindenki, akivel sörös témában valaha is találkoztam, beszéltem, söröztem volna egy helyre lett volna beterelve. Szerintem ez egy nagyon jó kezdeményezés volt, remek hangulat volt, hiánypótló volt. És végre sok sört tudtam rövid idő alatt becsekkolni Untappd-en.

12182996_1503547243275812_3562149703207741438_o.jpg

A díjazottakat minden további szócséplés nélkül sorolnám fel, mert a Főzdefesztes díjazottak már korábban be lettek jelentve:

2015 Legjobb Sörfőzdéje - MONYO Brewing Co.

2015 Legjobb Söre - Tántorgó ParIPA (Csupor Sörfőzde)

2015 Legszebb Sörcímke - Chorongi (Hübris gerillafőzde

2015-ben az Év Debütálása - Zirci Apátsági Sörfőzde 

10708533_1503547163275820_4195922693590998326_o.jpg

Mindezek mellett a Sörszövetség kiosztott még egy "Sör mi több" Médiadíjat is, amit az a blogger kapott (hivatalos leírás következik), "aki folyamatosan kiemelt témaként kezelte a sört, segítve a hazai sörkultúra formálását. A díjazott a Sör mi több eseménysorozat kezdetétől nyitott a kezdeményezésre, így partner volt, az idei téma, a sör és a gasztronómia párosának népszerűsítésében." Ezt idén a Kocsmablog kapta. Akármennyire is vagyok jóban Puska Tomival sem nagyon értem, hogy ezt mégis hogyan matekozták ki. Sok mindenről ír, de ha meg kell nevezni a profilt, akkor nekem inkább a borok és kocsmák jutnak eszembe, mintsem a sör. Ha mégis sör, akkor közlemények megjelentetése (ezekből ténylegesen ő jelentette meg a legtöbbet, lehet ezt számolták). Az egyértelmű választás Pif lett volna a Sörbúvár bloggal, ami gondolom azért nem nyerhetett, mert ő rakja össze a szövetségnek is a sör-étel párosításokat. Ott vannak viszont a Fenékig-es srácok, akik tény hogy nem írnak sörgasztróról, de ők pörgetik talán a legjobban a sör témát. 

Összességében nézve nagy örömmel vettem, hogy volt ez a rendezvény, mert bízom abban, hogy ez kicsit közelebb hozza majd a jövőben a sörgyártókat legyen az kicsi vagy nagy. Sajnos még mindig zavart érzek az erőben abból a szempontból, hogy nem teljesen látom tisztán mi is fog kisülni ebből az együttműködésből, mert a Főzdefeszt kezd kicsit nagyvállalativá alakulni, míg a Sörszövetség kezd egy kicsit kézművesedni. Talán attól tartok, hogy ennek egy medvedisznóember lesz az eredménye, ami nem egy szép dolog.

A díjazottaknak gratula, mindenki megérdemelte szerintem! Még a Médiadíj is olyan helyre került (a fenti okfejtés ellenére is), ahol úgy gondolom ugyanolyan létjogosultsága lenni, mint egy ténylegesen sörrel foglalkozó bloggernél, mert a Kocsmablog kicsit minden alkohollal foglalkozó blog ősapja.

Erre az évre van még kismillió sörpremier, söröző megnyitó és még lehet sörtúra is lesz. Úgyhogy az évértékeléssel mindenképpen várnék még.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sortura.blog.hu/api/trackback/id/tr298057120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2015.11.16. 14:10:27

Tudod jól, engem is meglepett. Bár minden tiszteletem a Fenékig srácoké, a Sörszövetség egy olyan mentalitást, ami csak a kézművesekről szól, úgy vélem, a szövetség tagjai miatt most még nem díjazhatott. Az meg a másik, hogy mi jelenik meg a blogon. Ebben javarészt igazad van, - de a Kocsmablog Facebook profilon sokkal tovább mutató tartalmakat hozok - a sörnek megint nem kizárólagosságot adva -, ami egyfajta szerkesztői munka. És most nem is tudom, mit akarok ebből kihozni. Védeni a mundér becsületét? Dehogy. Azért az tény, hogy baromi sok meló van még most is mögötte, amit kizárólag szerelemből csinálok, és a legkisebb elismerés is jól esik. Én soha senkire nem voltam irigy, remélem a kézműves sörösök se a másikra, hogy most miért ez vagy az 2015 legjobb söre, címkéje, főzdéje, mikor egy más felfogásban lehetne más is. Most ez így alakult. És nekem is kellett hozzá egy hét, hogy ne a miérteket kutassam, és ne én érezzem magam miatta szarul, egyszerűen csak elfogadom, mint egy ajándékot, ugyanakkor nem túl nagy jelentőséget tudva neki. Köszönöm!

Fehérbálna 2015.11.16. 14:14:58

@apuska: Mint írtam is teljesen megérdemelten került a Kocsmabloghoz a díj, csak a miért volt zavaros nekem, amikor több sörös blog is van, akik dedikáltan a sörrel foglalkoznak. Valójában a közös átadó maga is egy kicsit zavaros volt nekem (amellett hogy jó ötletnek tartom), de majd idővel úgyis letisztul.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2015.11.16. 15:41:24

Apuskának illetve Annának gratulálok. Megérdemelték: övék a témában a legnagyobb látogatottság, jó a stílusuk és folyamatosan figyelnek minden sörös-kocsmás rezdülésre.
Én azonban elgondolkoztam ezen a nagy "iparágon átívelő összefogáson" és pont ellenkező következtetésre jutottam: repedéseket vélek felfedezni ezen a nagy összeboruláson. Lehet, hogy rémeket látok, de nekem feltűnően hiányzott a díjátadóról a Kisüzemi Sörfőzdék hivatalos jelenléte. Ugyanis bármilyen meglepő van már a kis üzemeknek érdekvédelmi egyesülete. Bővebben is írok erről:
hvg.hu/gasztronomia/20151116_Sorforradalmi_fordulat
süti beállítások módosítása