Tegnap megírásra került Rastafári abszolút szubjektív (üdvözlendő, vesszen az objektivizmus, a blog nem arra való) cikke a Soproneser új reklámjáról, végre rávette magát, hogy írjon.Én most egy kicsit marketing részről szeretnéka a kampány mögé sztorit rakni.
Először is le kell szögezni, hogy szeretjük a Soponit, az esetek nagy többségében, ha nem épp az új sör kipróbálós kedv tör ránk azt fogyasztjuk (a Kőbányainak nem kell féltékenynek lennie, én hozom a kvótát!).
Szóval az a helyzet, hogy a Soproni szintet lépett. Átlagos sörből kőkemény munka, és marketing árán kezdi fellőni magát prémium kategóriába, megcélozva a Dreher pozícióját a piacon. A Borsodit fogyás alapján már idén januárban meg kellett volna előznie (asszem a válság kicsit lelassította), és az piackutatások alapján az emberek rég magasabban kezelik.
Eltűnt az "Ászok" a névből (mindenki az aranyra, meg a kinizsire asszociál, ami nem túl jó Omen), kihozták az 1896-ot (Ladiknak üzenem, hogy írhatna egy interjút azzal az élelmiszer mérnökkel, aki kifejlesztette, ugyanis ismeri), a Démont - mind minőségi sör. Van egy jó kis fesztiváljuk (vagy csak Volt?muhaha). Egyre igényesebb reklámokkal jöttek elő. Ügye emlékezünk még a sörbarátok sitcom-ra?Helyes kis sorozat volt. Na az volt az utolsó, ami nem a prémium terméket szimbolizálta (ugye emlékszünk a Kelemen Annára is...).
Most végre elvek vannak. A Soproni magyar sör, egy olyan városból, ami válaszottan magyar, a sógor csábította, de ő nem kért a jó autópályából, inkább beleharapott a kolbászba, rakott egy kis Erős Pistát a gulyásba (mondjuk ez nem annyira korhű kép), és azt mondta: így szeretem Magyarországot!
A reklám remekül teremt identitást, pozitív üzenetet sugároz, ami remekül kirí a híradó hírei után. felsorolja az össze hungarikumot (mégis európai képet ad az első 2-3 képpel az ostoros alföldi betyárokkal- mármint, h "tagadja" őket), amire mind büszkék vagyunk. Először azt hittem elkezdődött valamelyik párt kampánya, és igyekszik optimista lenni...
Jellemző, hogy egy ízig-vérig nőnek megmutatva annyit mondott "Gááz, ez csak egy sör!"
Innen igazolódik, hogy a célcsoport jól kiválasztott, és nekik nagyon is tetszhet a reklám, tipikus maszkulin szimbólumokat vettek bele a kisfilmbe (elég csak a legszebb nőket emlegetni).
Még gyorsan a kivitelezésről. A srác abszolult hiteles, nem tudom, hgy utószinkronizált-e de a hangja is kellően mély, de barátságos. A képek nagyon jók, jó maga a képernyőmegosztás is, az egész igényesen lett kivitelezve.
Szoval röviden enniyt a reklámról. Nem lehettem túl objektív (hisz ez egy blog), mert szeretem Sopronesert, és mert azonnal kirázott a hideg amikor megnéztem a reklámot. Nekem tetszett...