Túra a sörök világában

Sörtúra

Megittuk a Belga Sörfesztet

2016. május 23.

cover.jpg

Jó sörök, nagy tömeg, még mindig méltatlanul alacsony színvonalú kiszolgálás a pultokban. Így éltem meg a hetedik Belga Sörfesztet.

A Bálnánál ezúttal nem fogadott kitörő napsütés, de ettől függetlenül reméltem, hogy egy kellemes délutánt tölthetek majd el menő sörök társaságában. Egy előre összerakott listával érkeztem, hogy a különlegességeket mindenképpen meg tudjam majd kóstolni, mint egy igazi sörbuzi. Egy meglepő tétellel gazdagodott a kedvenc söreim listája, de rengeteg jó sör akadt a kezem ügyébe egyébként is. A sörfeszt egy Bálna szemével.

Az aktuális Duvel Tripel Hop mindig szerepel a listámon, az idei valamiért nem annyira nyerte el a tetszésem, volt valami fura benne valószínűleg a HBC 291 kódnevű komló (azóta már Loral névvel látták el) nem volt ínyemre. Örömmel fogadtam, hogy újra volt csapolt Delirium Argentum, ami tavaly az egyik kedvencem volt és idén sem csalódtam benne. Megnéztem a West Coast IPA-t, mert nem mehetek el IPA mellett szó nélkül és azt kell mondanom, hogy... semmi extra. Olyan mint bármelyik IPA, nem nyújtott semmi többletet élményben. A Praeris Quadrupel viszont teljesen más tészta volt. Elmondhatom, hogy nálam idén ő kapja az aranyérmet, teljesen elvarázsolt. Karakteres, markáns, de mégis megvan benne az a képesség, hogy itatja magát. Ha már olyan sörről van szó, ami itatja magát, akkor a meglepő új kedvenchez érkeztünk el, ugyanis az a Floris Framboise lett. Zseniálisan finom, teljesen kiérezhető belőle a málna, annyira nem erős (3,6%), mint egy Kasteel Rouge (8%), ezért üdítő érzés az alapból is izmosabb belgák mellett. Egy baja volt csak, hogy gyorsan elfogyott. Ja és fogtam a kezemben és többször is kértem alkoholmentes belga sört. Mondhatom nagy élmény volt.

A pohármosók megint nagyon jól jöttek, egy gyümölcsös sör után nem kellett a Quadrupel ízét elrontani vele. A kaja fronton sem nagyon érheti szó a ház elejét, mert szerintem mindenki megtalálta a számára ideális eledelt. Még az árakkal is belga hangulatot varázsoltak, mert kb az ottani viszonyokhoz igazították azokat. Ez mondjuk annyira nem jó. Ár-érték arányban egyébként szerintem teljesen vállalható volt a rendezvény, de azért még mindig voltak idegesítő dolgok.

Az egyik ilyen még mindig az, hogy a pultosok nagy része csak alkalmilag foglalkozik belga sörökkel, nem nagyon ért a sörhöz és néha még a vendéglátáshoz sem... A másik idegesítő dolog pedig szintén visszatérő gond, miszerint a 0,33-as üvegekből töltik ki a 0,2-es poharakba a söröket. Ez ugye azért baj, mert ha valaki egy olyan üveget kap, aminek az alján már csak fél deci van, akkor az nem lesz túl finom és az újonnan bontott üveg tartalmával vegyítve ráadásul azt is elrontja.

Már tavaly is mondtam, hogy hogyan lehetne ezt megoldani nem fogom ismételni magam. Így is egy remek rendezvénynek tartom a Belga Sörfesztet, de ez a két ok miatt nagyon sok ismerősöm fordult el az eseménytől és őszintén szólva már nekem is kezd kicsit betelni a pohár ezzel a 2 problémával. Ha már ennyi pénzt kifizetek a sörért, akkor szerintem illene hozzáértő személyzetet hozni és ha én kifizetem az egész üvegért a több pénzt, akkor hagy igyam meg az elejétől a végéig és ne csak egy kicsit a végéből és egy kicsit az elejéből.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sortura.blog.hu/api/trackback/id/tr428721138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása