Túra a sörök világában

Sörtúra

Jobbnál jobb whiskyk egy helyen

2015. december 05.

image-5cbc28c849cac4cf349548bd771de25a2a891d82502eee53ed0f748880513885-v.jpg

A sör mellett egy alkoholos eseményt várok mindig az évben az pedig a Whisky Show. Idén megint új helyszín, megint több férőhely várta a hozzám hasonló whiskybuzikat. Ilyen volt a 2015-ös Whisky Show!

A Whisky Show már a kezdetek óta óriási kedvencem, mert már akkor bourbont szopogattam, amikor se sörforradalom nem volt az országban, de még bourbon sem igazán. Akkoriban még amerikai kiruccanások alkalmával hoztam haza a jó bourbonoket, mert annyira nem volt hype a whisky körül itthon, hogy a bourbon kb a Jim Beamet jelentette.

Na de térjünk vissza a jelenbe. A Whisky Show idén a Corinthia Hotelben került megrendezésre, ami egy elég impozáns helyszínnek bizonyult. Azt kell mondjam, hogy tökéletesen passzolt a whiskyhez az impozáns belső tér. Eddig minden évben az volt a probléma, hogy a nagy érdeklődésre nem készültek fel és levegő nem volt (értsd: patakokban folyt mindenkiről a víz) tömeg viszont annál inkább. Szerencsére ezt a csorbát sikerült idén kiküszöbölni, de cserébe a ruhatár volt minősíthetetlen, ami szerintem nem a szervezőknek róható fel, hanem a helyszín a ludas a dologban. A minősíthetetlen jelzőt azzal sikerült kiérdemelni, hogy 1 vállfára 2 kabátot tettek, hogy elférjenek, ezért szinte minden kabát a földön kötött ki az este végére. Ez annyira még nem verné le a biztosítékot, de nem találták meg senkinek a kabátját, ezért mindenkit behívtak a ruhatárba, hogy keresse meg a sajátját. Ha valakinek hiányzott volna valami a kabátjából (vagy a kabátja is) azon sem lepődtem volna meg. 

De a panaszkodásnak itt vége, mert most jönnek a whiskyk!

Mint azt már említettem én a bourbon oldalán vagyok és szerencsére sikerült rögtön érkezéskor belefutnom egy Koval pultba, ami egy "handmade in Chicago" felirattal volt ellátva. Rögtön meg is néztem magamnak és bár el nem ájultam tőle, de mindenképpen jó kezdés volt. Mellette volt a Woodford standja és bár nagy volt a kísértés, de egyelőre tovább mentünk felfedezni, hogy mit lehet még kóstolni. Volt egy Bourbon Legends névre hallgató stand, ahol zseniális italok vártak és köztük egy Jim Beam Signature Craft. Bár a bourbon a kedvenc, de továbbsétálva annyi finomságon akadt meg a szemem, hogy bepróbáltuk még a Kavalan sherry hordós és bourbon hordós kivitelét is, amiből a bourbon változat varázslatos volt annak ellenére is, hogy single malt. Így az első taiwani whiskeymet is kipipálhattam. Volt még szokás szerint Nikka, amibe belenyaltunk és bármelyik kávés variáció instant szerelem. Volt még 2 magyar whisky is név szerint a Békési és az Agárdi. A Békési nem nyújtott semmi extrát, de sajnos az Agárdi sem. Valószínűleg, mert én alapból is finnyás vagyok, ha nem bourbonről van szó.

Összességében a helyszín, a kínálat, a tálalás tökéletes volt! A ruhatáras baki nagy mínusz pont, de azt inkább a helyszínnek lehet felróni szerintem, remélhetőleg tanultak az esetből. Remélhetőleg véget ért az évek óta tartó vándorlás és marad ezen a helyszínen, hiszen élmény volt szerintem mindenkinek.

Jövőre ugyanitt?

A bejegyzés trackback címe:

https://sortura.blog.hu/api/trackback/id/tr608077504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása