Túra a sörök világában

Sörtúra

Megjártuk a Corvin Sörfesztet

2015. május 26.

2015-05-15_19_20_25.jpg

Kicsi, családias rendezvény. Fesztiválnak nem nagyon nevezhető, de családi napnak talán. Így láttam a Corvin Szezonnyitó Sörfesztivált.

A Corvin bevásárlóközpont mögötti terület már nem az első rendezvénynek ad otthont, sőt volt itt már Sör&Blues Fesztivál is. A terület központi bár a Corvin mögötti utcák már kicsit a határvonalat jelentik. Nem számítottam sok jóra, mert tipikusan olyan rendezvénynek tűnt, ami csak meg akarja lovagolni azt, hogy most mindent el lehet adni, ha kézműves sörök vannak terítéken. Részben igazam is volt.

A terület tényleg nem volt nagy, kb 10 perc alatt körbe lehetett járni úgy, hogy minden standnál elolvastál mindent, ami ki volt írva. Az azért elég erős kontrasztot adott a rendezvénynek, hogy amint elhaladtál az utolsó stand mellett a Nagyvárad tér irányába, már egy bontási terület látványa fogadott. Ez nem a szervezés hibája, csak szimplán durva kontraszt van egy teljesen felújított területen megrendezett fesztivál és egy bontási terület között. És a fesztivál területétől kb 20 méterre már megjelentek a helyi őslakosok is, ami olyan feelinget adott, hogy amikor mész haza, akkor ne erre gyere!

A sörfőzdék szép számban képviseltették magukat, volt itt minden, mint a karácsonyfán. A hazai kínálat mellett a környező országok portékáját is meg lehetett kóstolni, ezek között is a cseh sörök voltak fellelhetőek nagy számban. Konkrétan még olyan cseh kézműves sör is volt (sajnos csak üvegesben), amit a cseh sörtársunk sem ismert még. A dolog kis szépséghibája, hogy ezeket pont üveges kivitelben lehetett csak kapni.

A hazai főzdék között a Bigfoot-Gellért Söröző prezentált újat a Giorgio (ale) és a Gerrardo (félbarna búza) személyében. Az elmondás szerint ezt a Gellért Sörözővel együttműködve alkották meg kifejezetten a sörözőnek, amolyan saját márkás sör. Én csak a búzát kóstoltam, szerintem nincs ok panaszra. A Fótiak egy zöld kisbuszt alakítottak ki bódénak, ami igencsak jól nézett ki. Kint volt még a Hedon, Rothbeer, aami mellett nem lehetett elmenni egy csapolt Bakancslista vagy Távoli Galaxis kóstolása nélkül. Volt még természetesen Legenda, Rizmajer és még sorolhatnám, ők minden sörfeszten ott vannak.

Illetve volt itt Csíki Sör is, ami a Heinekennel való viaskodásáról híresült el. Természetesen nem hagyhattam ki a lehetőséget, hogy kipróbáljam a “Heineken-verő” márkát, bár itt azért akadtak érdekes dolgok. Kezdésnek nem nagyon értettem, hogy a Csíki Sör 0,5 literes üveges kiszerelése miért volt olcsóbb, mint a csapolt 0,4 dl. A kérdésre azt a választ kaptam, hogy a csapolt ritkább és kevesebb van belőle (4 hordót hoztak csak), ezért a különbség. Volt még tőlük Székely Sör is, de nem mertem megkóstolni, amolyan Mister sörnek néztem a csomagolást és az állagot tekintve. Egy üveges “Igazi Csíki Sör” lett az, amit megkóstoltam és sajnos rá kellett jönnöm, hogy nagy a felhajtás körülötte, de valójában semmi extra (pontosabban legszívesebben visszaadtam volna, hogy köszi ezt nem). Láthatóan azért voltak itt, hogy bevételt generáljanak, mert meglovagolva a nagy hírverést úgy nézett ki a standjuk, mint egy kirakodóvásár. Pólók, díszdobozos kivitelű sör, kis kiszerelés, nagy PET palackos kiszerelés, minden volt.

Sörök:

Az ételeket nem próbáltam, de elvileg minden nap más tematika (pontosabban ország) köré épülő választék volt. Bár szerintem ez abban merült ki, hogy 1-2 ételt lecseréltek a szokványos sorból és minden egyéb maradt a régiben.

Szerintem egész jól sikerült kis rendezvény volt, a mérete miatt pedig még a családias jelzőt is ráaggathatjuk. Sok jó sör volt, nem nagyon lehet rosszat mondani semmire sem. Amolyan "jó volt egynek” érzést hagyott bennem. Az viszont, hogy potom 600 Ft/korsó áron lehetett Mister sört kapni eldöntötte bennem, hogy ez a fesztivál is inkább a “jóbiznisz sörfesztivált csinálni” alapokra épül.

Kíváncsian várom, hogy jövőre milyen néven rendezik meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sortura.blog.hu/api/trackback/id/tr217480242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2015.05.27. 11:35:37

A Csíki Sör nevét azért látom mégsem sikerült helyesen leírnod.
Tanuld meg, kedves "ifjú titán", hogy amiről kritikát - mégpedig éles kritikát - fogalmazol meg, annak a nevét legalább írd le helyesen! Ez egy minimum elvárás.
Továbbá javaslom, hogy kerüld(kerüljétek) el nagy ívben a hasonló fesztiválokat, bulinegyedet és a kézműves söröket, mert arrafelé ugyanis magasabbak az árak, mint a Tesco polcain a tömeg gyártott löttyök között.

Fehérbálna 2015.05.27. 11:57:43

@Ingrid:
Köszönöm az észrevételt, már javítottam is a nedű nevét. ;)
Ami a többit illeti, nem az árfekvéssel volt problémám, hanem az ár-érték aránnyal! Ha esetleg veszed a fáradtságot, akkor keress rá Google-ban a Sörtúra korábbi cikkeire, rá fogsz jönni, hogy mindig is pártoltam a minőség megfizetését. ;)
Azért az árért, amiért hozzá lehetett jutni a sörötökhöz (mert feltételezem nem véletlenül érint ennyire rosszul a kritika) elég széles választékból lehetett volna választani máshol. Legenda, Csupor, Hedon, Rothbeer, hogy csak a kedvenceimet említsem.
Illetve, ami még elég rossz szájízt hagyott bennem, hogy ha megnézted a többi sörfőzde standját, akkor egyik sem hasonlított kirakodó vásárra.

Ingrid 2015.05.27. 19:57:19

@Fehérbálna: Köszönöm. Bennem ott törött el valami, hogy nem volt helyesen írva a név. Ha nem így történik, átsiklok a cikk felett, hidd el. Azonban ha már írtam, úgy gondoltam bővebben is kifejtettem a véleményem. Ízlés dolgában nincs vita.
Ha nem ízlett, ne idd többet. Hozzám is más típusú sör áll közelebb, nem a bock vagy a pilseni. De az, hogy a bajor tisztasági törvény betartásával, hagyományos eljárással készül a sörük, az értékelendő, és mivel nem tömeggyártott termék, az ára is magasabb, mint egy Ászoké.

Mindezeken felül a Csíki Sör nagy népszerűségnek örvend, valószínűleg ezért is van póló és kulcstartó. Rajongótábora van, ez vitathatatlan. Nem csak a sörről van szó, hanem helyrajzi okok miatt nemzeti kincs és büszkeség is a határon túli magyarok számára (is). Gondolom ezért árulnak pólót és kulcstartót. Ez még nem kirakodóvásár (az üveges kiszerelést és a PET palackot nem sorolom ide, mert ez a kínálatuk része, díszdoboza pedig a Bigfootnak is van). Ha ez okoz neked rossz szájízt, akkor mi a véleményed Tibi atyáról? :)

LcG 2015.05.27. 19:57:22

Barátom te egy mesemondó vagy. Esett az eső amikor írtad ezt vagy mi ez a negatív rálátás?
Mifelénk Erdélyben örvendenek, ha valamit fel mutat egy magyar, mert nekünk minden napunk egy harc a megmaradásért, az alkotásáért és a sörünkért.
Ez a sör, a mindenki söre! De tudod mit, te ne idd, ha nem esett jól, te majd vásárolj a kirakodóvásáron egy dobozzal a "görcsoldó tabletta a tisztább rálátásért" nevű termékből.

Fehérbálna 2015.05.27. 20:05:57

@Ingrid:
Minden tiszteletem az eljárásé, de akkor sem ízlik. :)
Az eljárást és az íz taglalását feleslegesen keresnéd ezen az oldalon, többször is kijelentettem, hogy nem megyek bele ilyenekbe hiszen erre nem vagyok kvalifikálva. Ezt meghagyom nálam sokkal kompetensebb személyeknek.

Azért a póló és a kulcstartó nem nagyon van jelen egy sörfőzde standján sem. Elhiszem, hogy nagy becsben van tartva az "Igazi Csíki Sör", de ettől még mindig nem látok a többi sörfőzde standján ilyen tárgyakat, pedig sok örvend szintén nagy (ha nem nagyobb) népszerűségnek.
Tibi atyáról pedig ne beszéljünk, szerintem sejted mi a véleményem róluk. ;) Bár velük kapcsolatban kicsit más a helyzet, mert ők egy Facebook marháskodásból csináltak sikeresen/szerencsésen egy brandet, előtte csak FB posztként létezett.

Fehérbálna 2015.05.27. 20:11:59

@LcG:
Szerintem fuss neki még egyszer a cikknek, senki sem beszél harcról, nemzetekről, országokról. Nem ízlett egy sör, ami körül nagy volt a felhajtás. Ne képzelj bele többet, mint ami le van írva. ;)

apuska · http://kocsma.blog.hu 2015.06.09. 16:22:14

A Mister képviselőit szintén várjuk a panaszládánál!
süti beállítások módosítása